gulvmand

Din gulvmand til undsætning med kort varsel

Din gulvmand til undsætning med kort varsel

editorial

Kender du det udtryk med, at man skal skynde sig at vente?

Det er lidt ligesom at stå i venteposition, parat i ens boks og bare vente på, at startskuddet lyder, så man kan komme over stepperne og lave det arbejde, som man er god til og i stand til at lave.

Sådan er der mange erhvervsdrivende, der har det: at de er parate til at arbejde for kunden og blot venter på deres startsignal til at begynde arbejdet.

Dog er det ofte her, at man går lidt forbi hinanden som kunde og sælger, for sælgeren vil jo gerne – specielt hvis der er tale om noget stort, omfangsrigt og dyrt – at sælge en god portion og sætte en dato for, hvornår arbejdet skal begynde, så man kan starte med det samme og binde hinanden til en forpligtelse om, at man har indgået en aftale.

Måske har man endda allerede fået det på skrift, men omvendt skal kunden jo også være tilfreds med arbejdet, og hvornår det begynder.

Antag så, at man har at gøre med en gulvmand, der sammen med kunden har fundet frem til, hvilket nyt slags gulv, der skal lægges hjemme hos dem privat.
Gulvmanden ved jo godt, hvordan man skal gøre arbejdet, og måske har vedkommende endda været ude hos kunden og set stedet, så man ved, hvad slags værktøj der skal bruges, og cirka hvor lang tid det kommer til at tage.

Men gulvmanden begynder jo først, når kunden er klar, selvom værktøjet, tiden og gulvet er parate.

Kunden skal måske lige tygge over beslutningen, vende det med familien, lige tjekke budgettet med videre, så tidsfristen bliver overskredet lidt, og det kan genere den her gulvmand lidt, da man kunne lave andet arbejde i mellemtiden, men omvendt vil man gerne gøre den her kunden glad.

Så når kunden endelig er klar, så kan vedkommende ikke vente med, at gulvmanden begynder arbejdet, så man kan komme forbi byggerodet og se det færdige arbejde.

Det kan være lidt træls for gulvmanden, men som bekendt har kunden altid ret.