Er du i færd med at stifte ny virksomhed eller fusionere/konsolidere flere virksomheder? Så har du med stor sandsynlighed brug for et nyt design eller et redesign af dit firmalogo, samt en fastlæggelse af virksomhedens fremtidige visuelle identitet.

Visuel identitet er nemlig andet og mere end et pænt logo i flotte farver. En visuel identitet, som samler brandets æstetiske og grafiske udtryk, er et resultat af grundigt arbejde med form og farv. Dette arbejde bør altid resultere i et komplet sæt af grafiske elementer, skrifttyper, flere forskellige versioner af logoet samt stringente guidelines for udfærdigelse af materiale på såvel web som på print.

En virksomheds visuelle identitet bør afspejle dennes DNA og kerneområder, og samtidig have de rette konnotationer. Det nytter for eksempel ikke noget at kopiere en visuel identitet fra et verdenskendt firma og bruge det som sin egen. En visuel identitet skal skabes og tilrettelægges helt fra bunden, og skal tage højde for alle anvendelser og platforme.

Få hjælp til udfærdigelse af din virksomheds visuelle identitet fra et professionelt design bureau

Hvis din virksomheds logo og øvrige visuelle identitet skal udføres professionelt og i høj kvalitet, bør du således få en dygtig, faglært grafiker med speciale inden for visuel branding til at forestå opgaven med udvikling og design. Et grafisk design bureau, som tager opgaven med skabelse af visuel identitet alvorligt, vil udføre en dybtgående analyse af din virksomhed – både når det kommer til forretnings områder som når det handler om virksomhedens historie og ånd. På baggrund heraf vil det egentlige design arbejde påbegyndes, og udføres i flere iterationer i samarbejde med dig som kunde. Slutresultatet er først endeliggjort, når du har signet af på opgaven, og er fuldt tilfreds med din virksomheds nye visuelle identitet. Få et godt tilbud på udarbejdelse af visuel identitet hos damgraphics.dk